Waar heb je een vraag over?

Container huren
Betaalopties
Levering & plaatsing
Afval
Overig

Container huren

Hoe bestel ik een container?

Stap 1: Kies de gewenste afvalcontainer en klik op ‘Bestel direct’. Ga vervolgens naar uw winkelmandje om de bestelling te vervolgen.

Stap 2: Vul uw plaatsing- en factuurgegevens in. Nadat u alles in heeft gevuld en akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden klikt u op ‘Bestelling plaatsen’.

Stap 3: Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingsmail inclusief factuur.

Stap 4: Wanneer de afvalcontainer vol is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in.

Heb ik een account nodig?

Nee, een account is niet nodig. Maar voor terugkerende klanten biedt containernederland.nl wel de mogelijkheid om een account aan te maken.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja dat kan, bel hiervoor telefoonnummer: (085) 0645992. Dit kunt u doorgeven tot 1 werkdag voor de plaatsingsdatum. Het door u betaalde bedrag wordt dan binnen 8 werkdagen op uw rekening teruggestort. Let op: zodra de container is geplaatst is het annuleren/herroepingsrecht niet meer van toepassing.

Kan ik als zakelijke klant ook een container huren?

Jazeker, wij leveren afvalcontainers aan zowel zakelijke als particuliere klanten.

Betaalopties

Hoe kan ik mijn container betalen?

Met iDEAL kunt u veilig via uw eigen bank betalen. iDEAL wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken:

  • Rabobank
  • ABN Amro Bank
  • ING
  • SNS Bank
  • ASN Bank
  • Regio Bank
  • Triodos Bank
  • Knab
  • Bunq
  • Van Lanschot

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.

Wat kost een iDeal betaling?

Betalen via iDeal is gratis.

Kan ik mijn container ook cash betalen?

U kunt bij ons helaas niet cash betalen.

Mijn betaling is mislukt

Het kan weleens voorkomen dat een betaling mislukt. Dit kan komen door een storing bij iDeal of door een storing bij uw bank. Hier kunt u de storingen van iDeal bekijken. Blijft dit probleem zich voordoen op onze website neem dan contact op via ons telefoonnummer: (085) 0645992.

Levering en plaatsing

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een afvalcontainer?

In de meeste gevallen niet. Gemeenten in Nederland hanteren allemaal verschillende voorwaarden voor een vergunning, maar in veel gevallen heeft u voor een korte periode geen vergunning nodig voor een afvalcontainer. Kijk voor uw situatie op de website van uw gemeente. In de meeste gevallen is dit gewoon via internet te vinden.

Wanneer wordt mijn container geplaatst?

Op werkdagen bestelt voor 15:30 de volgende werkdag geleverd. De chauffeur zal uw container op de afgesproken dag en op de plaats van uw keuze afleveren tussen 07:00 en 17:00 uur. Let op: dit is een tijdsindicatie. Wij kunnen geen garantie bieden dat de container ook binnen dit tijdsbestek daadwerkelijk geplaatst wordt.

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen van de container?

U hoeft niet aanwezig te zijn, maar het is wel aan te raden. U kunt dan samen met de chauffeur de gewenste locatie bepalen.

Hoe lang mag mijn container blijven staan?

Uw container mag na plaatsing 4 weken blijven staan, dit is in de prijs inbegrepen. Wilt u de container langer laten staan? Dan wordt er huur in rekening gebracht. De kosten hiervoor bedragen €15,00 voor 1 week, €30,- voor 2 weken en €40,- voor 4 weken (excl. BTW). Vul hiervoor het ophaalformulier in met de nieuwe gewenste ophaaldatum. U krijgt dan een betaallink die via IDeal kan worden voldaan.

Is uw container vol? Geef dit dan ons door. Vul hiervoor ook het ophaalformulier in.

De container is vol en mag opgehaald of gewisseld worden, wat nu?

Voor het ophalen van uw container kunt u gebruik maken van onze ophaalservice. Binnen 2 -3 werkdagen wordt uw volle container afgevoerd. Wilt u uw container omwisselen? Dan kunt u een nieuwe container bestellen via het bestelproces en bij het afrekenen aangeven dat u een container wilt omwisselen.

Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de container?

U hoeft niet aanwezig te zijn, maar het is wel aan te raden. U dient ervoor te zorgen dat de container vrij staat. De chauffeur moet de container kunnen ophalen zonder belemmeringen.

Mag de container verplaatst worden?

Nee dit mag niet. De container moet blijven staan zoals de chauffeur de container geplaatst heeft. Eventuele schade bij het toch verplaatsen van de container zijn voor rekening van de klant.

Kan de container op mijn oprit, terrein of tuin geplaatst worden?

Dit is mogelijk zolang er voldoende ruimte is. Het is aan de chauffeur om dit ter plekke te beoordelen en te besluiten in verband met de ruimte die de vrachtwagen nodig heeft voor het plaatsen en afvoeren van de container. Let op: Het plaatsen van een container op uw eigen oprit, terrein of tuin is altijd op eigen risico.

Kan de dag van levering nog veranderd worden?

U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen via: (085) 0645992.

Leveren jullie ook containers in het weekend?

Nee wij plaatsen geen containers in het weekend.

Wordt er een afdekzeil geleverd bij de container?

Nee er wordt geen afdekzeil meegeleverd bij de afvalcontainer. Deze kunt u zelf aanschaffen bij de bouwmarkt. Dit afdekzeil dient u wel te verwijderen voordat wij de container weer komen ophalen. Indien u dat niet doet wordt de container met afdekzeil gelost.

Wat zijn de kosten voor het plaatsen en afvoeren van een afvalcontainer?

Alle prijzen op onze website zijn all-in prijzen. Dit betekent dat wij voor dit bedrag de afvalcontainer zullen plaatsen, afvoeren inclusief het verwerken van het afval en inclusief 4 weken huur.

Afval

Wat zijn de kosten voor het plaatsen en afvoeren van een afvalcontainer?

Alle prijzen op onze website zijn all-in prijzen. Dit betekent dat wij voor dit bedrag de afvalcontainer zullen plaatsen, afvoeren inclusief het verwerken van het afval en inclusief 4 weken huur.

Hoe hoog mag de container beladen worden?

De container mag niet hoger dan 10 cm boven de rand worden beladen. Hiermee voorkomen we dat er schade ontstaat bij het ophalen en transporteren van de container.

Ik heb ander afval in mijn container gedeponeerd dan waarvoor ik de container heb gehuurd, wat nu?

Dit kan gebeuren. Mocht het afval duurder zijn dan ontvangt u een aanvullende factuur via een bijbetaling-link van iDeal.

Hoe voorkom ik dat derden afval in mijn container gooien?

Op het moment dat wij de container bij u geplaatst hebben, bent u verantwoordelijk voor de container en dus ook de inhoud. Zorg ervoor dat anderen geen gebruik maken van uw container. U kunt dit doen door bijvoorbeeld een afdekzeil te gebruiken. Deze kunt u zelf aanschaffen bij de bouwmarkt. Dit afdekzeil dient u wel te verwijderen voordat wij de container weer komen ophalen. Indien u dat niet doet wordt de container met afdekzeil gelost.

Wat mag er in een bouw- en sloopafval container?

Wat mag er wel in?
  • Puin
  • Glas
  • Hout
  • Karton
  • Plastic
  • Kunststof
  • Metaal
  • Vloerbedekking
Wat mag er niet in?
  • Asbesthoudende materialen
  • Chemische materialen
  • Accu’s
  • Koelkasten/vriezers
  • Dakafval
  • Vetresten
  • Autobanden

Wat mag er in een puin container?

Wat mag er wel in?
  • Stenen
  • Bakstenen
  • Metselpuin
  • Grindtegels
  • Dakpannen
Wat mag er niet in?
  • Gips
  • Asfalt
  • Dakgrind
  • Puinzakken
  • Asbest / asbest vergelijkend materiaal

Wat mag er in een groencontainer?

Wat mag er wel in?
  • Takken
  • Snoei/maaiafval
  • Hooi en stro
  • Plantenresten
  • Struiken
  • GFT-afval
Wat mag er niet in?
  • Asbesthoudende materialen
  • Steen
  • Zand en grond
  • Bewerkt hout
  • Ander afval dan groenafval

Wat mag er in een grofvuilcontainer?

Wat mag er wel in?
  • Meubels
  • Raambekleding
  • Sanitair
  • Fietsen
  • Tuinmeubels
  • Puin
  • Tegels
  • Hout
  • Metalen
  • Kunststof
  • Sloop/afvalhout
Wat mag er niet in?
  • Koelkasten
  • Vriezers
  • Matrassen
  • Autobanden
  • Vetresten
  • Dakleer
  • Spuitbussen
  • Kitspuiten
  • Verfblikken
  • Of ander chemisch afval
  • Asbest / asbest vergelijkend materiaal

Wat mag er in een houtcontainer?

Wat mag er wel in?
  • Hardboard
  • Geperst hout
  • Zachtboard
  • Kozijnen
  • Houten platen
  • Spaanplaat
Wat mag er niet in?
  • Asbesthoudende materialen
  • Beschoeiingen
  • Geïmpregneerd hout
  • Bomen
  • Struiken
  • Hout met kunststof

Wat mag er in een grondcontainer?

Wat mag er wel in?
  • Zand
  • Veen
  • Aarde
  • Klei
  • Tuinaarde
  • Graszoden
  • Grasmatten
Wat mag er niet in?
  • Asbesthoudende materialen
  • Boomstronken
  • Wortels
  • Grind
  • Olie
  • Hout
  • Plastic

Overig

Staat uw vraag er niet bij?

U kunt via het contactformulier uw vragen stellen. Wilt u direct antwoord op uw vraag? Neemt u dan telefonisch contact met onze klantenservice via telefoonnummer: (085) 0645992.